Een nieuw merk, een top-of-the-range positionering, sterke waarden – dit is IRO, de specialist in buitengewone matchathee. Hun belofte: de consument bijstaan bij hun zelfontdekking.
Een nieuw merk, een top-of-the-range positionering, sterke waarden – dit is IRO, de specialist in buitengewone matchathee. Hun belofte: de consument bijstaan bij hun zelfontdekking.
De visuele identiteit van IRO is sober, modern en minimalistisch. Die keuze wordt geleid door de wens om te verwijzen naar de verfijnde luxecodes en omdat IRO zich richt tot levensgenieters. Om dicht bij de roots van het product te blijven, hebben we een verticaal leesbaar logo ontworpen, iets wat vaak gebruikt wordt in de Japanse taal. Een logo met karakter dat speelt met de complementariteit tussen verfijning, moderniteit en Japanse traditie.
De twee belangrijkste producten van IRO zijn de culinaire matcha en drinkmatcha en zijn gericht op verschillende doelgroepen: de eerste is gericht op een BtoB-publiek (zoals de horeca) om originele recepten mee te maken en de tweede is meer gericht op een BtoC-publiek, dat belang hecht aan welzijn. De uitdaging was om beide doelgroepen te bereiken met behoud van de grafische samenhang.
De matchadrank is een verfrissende, hoogwaardige biologische thee. De verpakking straalt een gevoel van welzijn, zuiverheid en smaak uit.
De doos is als het ware een uitnodiging om de matchaproducten te ontdekken en symboliseert de essentie van het IRO-universum. De eenvoud van de verpakking, een witte doos omgeven door een hoes, weerspiegelt de wens van het merk om altijd op de meest kwalitatieve manier terug te keren naar de essentie.
De verpakking van “IRO for cooking” symboliseert de waarden van IRO – soberheid, versheid, welzijn – en heeft een creatieve opening die geïllustreerd wordt door de spreuk: “Write your own matcha recipe”.
Iro
Scroll