IRO MATCHA

Sectoren:

Een merk van matcha thee, poeder van groene thee, waarvan de voordelen voor het lichaam reeds meer dan 800 jaar gekend zijn. Een eersteklas positionering en sterke waarden zoals : uitmuntendheid (een kwaliteitsproduct), het plezier van het proeven, en het welzijn. Een belofte om de consument te begeleiden in zijn zoektocht naar geestelijk en lichamelijk welzijn.

«Minder is meer.» Voor de visuele identiteit van IRO heeft Atelier Design, op basis van verschillende redenen, gekozen voor eenvoud : ten eerste omdat het kenmerkend is voor kwalitatief hoogstaande merken om naar buiten te komen met een minimalistische identiteit (dit is dus een kwestie van communicatiecodes), maar vooral omdat IRO zich richt op die mensen die voortdurend het beste zoeken in zichzelf. «Het beste in mezelf ontdekken». Dus op degenen die zich moeten ontdoen van het overbodige om alleen de essentie te behouden.

De oriëntatie van de merknaam in het logo weerspiegelt de leesrichting (verticaal, van boven naar beneden) in Japan. Dit om te dicht bij de kernwaarde van het product te blijven. In het kader van de lancering van het merk IRO heeft Atelier Design ook een reeks van geprinte communicatiemiddelen ontworpen zoals etiketten voor haar twee paradepaardjes (de culinaire matcha en de drinkbare matcha), de verpakking van de doos, visitekaartjes, een flyer…

De prachtige sfeervolle foto’s en de packshots werden gemaakt door Alexandra Bibaut, die erin geslaagd is om het universum van het merk en haar producten in de kijker te plaatsen. Haar werk kunt u hier ontdekken.

Logotype

Logotype

Guideline

Guideline

Packagings

Packagings

02 ©Alexandre Bibaut

03 ©Alexandre Bibaut

04 ©Alexandre Bibaut

05 ©Alexandre Bibaut

Leaflet

Leaflet

Leaflet_2xA5_Mockup_4

Ontwerpen

Other works

Other works



Contacteer ons

Stuur een e-mail

info@atelierdesign.be

Contact

Haerne straat 51
1040 Etterbeek
België
+32 (0)2 494 01 28
info@atelierdesign.be

website awards